Corona: Vraag en Antwoord
V: Wanneer moeten medewerkers thuis blijven?
Antwoord:
- Alle medewerkers die thuis kunnen werken, gaan thuis werken. Als je hier extra faciliteiten voor nodig hebt, dan zorgen we hiervoor
- Bij de medewerkers van de werkleerbedrijven geldt:
- Ben je verkouden, heb je koorts, keelpijn of ben je snotterig? Dan moet je thuis blijven.
- Heb je hartklachten, diabetes of longproblemen? Dan moet je thuis blijven.
- Geeft je leidinggevende aan dat je thuis moet blijven? Dan blijf je thuis.
V: Welke maatregelen zijn er tot nu toe genomen?
Antwoord:
- Werkom sluit de deuren voor publiek.
- Afspraken met Werkom gaan telefonisch of digitaal.
- Groepsbijeenkomsten, zoals trainingen en het WerkCafé gaan niet door.
- De werkleerbedrijven blijven gedeeltelijk open.
- Alle medewerkers met verkoudheidsklachten en met een kwetsbare gezondheid zijn gebeld en blijven thuis.
- Voor de mensen die blijven werken zorgen we dat er zo min mogelijk kans op verspreiding van het coronavirus is.
- Dat doen we door met gepaste afstand van elkaar te werken, door spreiding van pauzes enspreiding van mensen in de bussen.
- Deze maatregelen gelden tot 6 april.
V: Krijgen medewerkers hun salaris doorbetaald?
A: Ja, iedereen in loondienst krijgt gewoon doorbetaald.
V: Moeten medewerkers hiervoor verlofuren opnemen?
A: Nee, dat hoeft niet.
V: Welke afdelingen zijn nog open?
A: In aangepaste vorm zijn geopend: Elektro, Groen, Schoonmaak, Print, Post, Receptie, Bedrijfsrestaurant
V: Als een medewerker een afspraak met de bedrijfsarts of Werkvermogenspecialist, gaat deze dan door?
A: Ja de afspraak gaat telefonisch door; Arbobutler zal op het geplande tijdstip telefonisch contact met de medewerker opnemen. Belangrijk om te zorgen dat het juiste telefoonnummer bekend is (kan via P&O administratie 0229-469101 / 359 / 111)
V: Bij wie kunnen medewerkers terecht als ze een vraag hebben?
A: Bij de leidinggevende. Je kunt ook een mail sturen naar communicatie@werkom.nl